Tuesday, August 17, 2010

Pop Rocks!

Ja, nu her hvor jeg sidder inde i stuen med stearinlys, musik og tv i baggrunden, mor der laver mad og det hele.. kom jeg lige i tanke om POP ROCKS! Mmmmh.
Well, Pop Rocks er slik der eksploderer i munden. Det blev opfundet af William A. Mitchell i 1956. Det blev så sat i kommerciel produktion i 1975.. Det blev kort taget af markedet i 1983 pga. en såkaldt 'urban legend'/vandrehistorie - rygtet gik nemlig på at hvis man spiste Pop Rocks og drak Coca Cola samtidig ville maven eksplodere. Derefter nåede slikket ikke samme popularitet som før i Danmark, som i 70'erne og 80'erne.. Jeg er selv helt vild med det, og køber det engang i mellem på enkelte tankstationer i Danmark der har det. Ellers køber jeg det selvfølgelig mainly i USA og UK. Sidst købte jeg tre pakker i NC hos Hot Topic. En af mine yndlings som også er at finde i Danmark er den der bliver til tyggegummi - kaldet 'Bubble gum'. Tjek Pop Rocks' hjemmeside ud.





Ovenstående, er de smage jeg har købt..

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! I will get back to you as soon as possible!